Bastustugan startar året på Nolia

Piteå För Bastustugan i Boden AB är Nolia den viktigaste säljkanalen och mässan utgör starten på försäljningsåret.

Företaget har fyra anställda och en omsättning på cirka fem miljoner kronor. Närmare två miljoner av omsättningen är resultatet av Nolia-mässan.

- Nolia är helt nödvändigt för oss. Under mässan täcker vi upp orderläget och har jobb hela hösten och vintern, säger Tomas Lundberg, vd och ägare.

Företaget arbetar med två säljkanaler. Den viktigaste är Nolia-mässan. Den andra kanalen är annonser på Blocket och några specialsajter. Inga annonser i tidningar eller andra traditionella medier.

Bastustugan säljer kompletta bastustugor och mindre fritidshus. Företaget investerar nu i en ny fräslinje för att kunna tillverka större fritidshus.

- Vi räknar med att fördubbla verksamheten på 3-5 års sikt, säger Tomas Lundberg.