Sparbanken Nord får höga betyg

Piteå Sparbanken Nord i Piteå får höga betyg i Svenskt kvalitetsindex senaste mätning av kundnöjdhet i bankbranschen. Banken ligger över snittet för bankbranschen.

Privatkunderna ger Sparbanken Nord ett betyg på 76,9 att jämföra med branschsnittet på 69,0. Företagskunderna ger betyget 71,7. Även här ligger Sparbanken Nord över branschsnittet på 70,5. 

-  Vi är stolta över det fina resultatet och nu gäller det att fortsätta leva upp till kundernas förväntningar på vår service och våra erbjudanden, säger Gunnar Eikeland, vd i Sparbanken Nord i ett pressmeddelande.

Undersökningen visar att Sparbanken Nords samhällsengagemang bidrar till kundernas betygssättning.   

-  Det viktigaste uppdraget för oss är att skapa förutsättningar för en långsiktig hållbar ekonomi för kunderna, regionen och banken. Och därför känns det extra roligt att det arbetet också har betydelse för kunderna och hur nöjda de är med banken, säger Gunnar Eikeland.