Hans spel har laddats ned av elva miljoner
Turborilla lanserade spelet Mad Skills Motocross för datorer 2009. I spelet kör man motorkross. Mobilversionen kom 2011. I februari i år släppte man version 2 för mobilplattformar.
Sedan dess har det laddats ner 11 (elva) miljoner gånger över hela världen.
- Vi är riktigt duktiga på marknadsföring. Det är nyckeln till framgång, säger Tobias Andersson.
Nedladdningarna tog fart sedan professionella motorcrossförare i USA upptäckt och börjat gilla spelet. Sedan spred det sig snabbt i deras kretsar. Det ledde till att man fick in sponsorer som Red Bull och Suzuki.
- De syns i spelet och de hjälper till med marknadsföringen av spelet, säger Tobias Andersson.
Tobias bor i Luleå, men företaget startade han i Umeå och kontoret med fem anställda ligger där. I år har två nya medarbetare anställts. Man samarbetar också med fyra frilansare för grafik, ljud och musik-läggning. Ambitionen är att utveckla det spel man har och kanske att konstruera något helt nytt.
Omsättningen har ökat till 11,5 miljoner kronor. Cirka 75 procent av intäkterna kommer från tilläggsköp inne i gratisappen. Det kostar till exempel en dollar att köpa en speciell färg till sin motorcykel. Resten av intäkterna, cirka 25 procent, kommer från de annonser som finns i appen.