Kalix Tele24 får uppdrag i Solna

Kalix Solna stad har beställt en så kallad overflow-tjänst av telefonist- och kundtjänstföretaget Kalix Tele24. När Solna stads eget kontaktcenter inte hinner med kopplas samtalen vidare till Kalix.

- Det är spännande att vi får vara del i ett så ambitiöst projekt. Flera  kommuner jobbar på liknande sätt idag, men Solna siktar högt, säger Michael Persson, produktionschef på Kalix Tele24.

Solna stad driftsatte sitt nya kontaktcenter i januari med målet att ge bättre service och större tillgänglighet för privatpersoner och företag som kontaktar förvaltningen.

- Frågorna handlar om allt från skola och förskola till parkering, bygglov och äldreomsorg. Det ställer stora krav på kompetens, teknik och effektiva processer. Vi har inlett ett samarbete med Kalix Tele24 som ska hjälpa oss att nå våra högt satta mål, säger Gyda Refslund, chef för Solna stads nya kontaktcenter.

Kalix Tele24 har cirka 160 anställda vid huvudkontoret i Kalix och kontoren i Luleå, Haparanda och Stockholm.