Luleåregionen fyller Fotografiska

Luleå Luleåregionen intar Fotografiska i Stockholm en heldag för att marknadsföra regionen som ett intressant arbetsmarknadsområde.

På eventet Hemlängtan på Fotografiska den 24 september ska cirka 40 företag och arbetsgivare locka både inflyttare och hemflyttare till regionen för att klara rekryteringsbehovet framöver.

Starka varumärken som Max, Hemmagastronomi, Polarbröd, Älvsbyhus, Teknikens hus och Norrbottensteatern deltar.

- Vi är en framtidsregion som ser en stark tillväxt och ett stort rekryteringsbehov inom många viktiga näringar. Vårt event på Fotografiska är ett bra tillfälle för arbetsgivare att gemensamt nå rätt målgrupp, menar David Sundström, näringslivschef i Piteå kommun.

Kommunerna Boden, Kalix, Luleå, Piteå och Älvsbyn har i flera år samarbetat för att skapa högre tillväxt och tillgodose det ökade behovet av kompetensförsörjning.