Succé för SSAB:s nya varumärkesprogram

Luleå För ett år sedan lanserade SSAB ett nytt varumärke för stål för starkare och lättare stålkonstruktioner. Många ledande tillverkare av stålprodukter är intresserade.

När SSAB lanserade varumärket Strenx bjöd man också in kunder till medlemsprogrammet My Inner Strenx. Under första året har mer än 50 företag över hela världen anslutit sig. Bland svenska medlemmar finns företagen Exte, Parator Industri och Vemservice.

- Genom att välja My Inner Strenx-medlemmar som sina leverantörer kommer kunderna att få avancerade produkter med material, processtekniker och en prestanda som anpassas efter deras behov, säger Hans Konradsson, varumärkesansvarig för Strenx.

Det lättare men starka stålet kräver mindre resurser och mindre energi under sin livscykel. De gör det möjligt att minska vikten på maskiner och utrustning och därmed också bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Strenxprodukterna tillverkas av SSAB Special Steels.