Nolias ölmässa lockade storpublik
Under mässan kunde besökarna lyssna på föreläsningar, prova öl, lära sig hantverket och umgås.
Det är första gången Nolia arrangerat en ölmässa och enligt Nolia AB:s vd Tommy Abrahamsson visar det stora intresset att det behövs en ölmässa i Norrland.
– Jag tycker att vi landat rätt med mässan och att den lyckats locka både intresserade och nyfikna på ett sätt som ökat och stärkt denna hantverksnäring. Jag tycker också att mässan visar vikten av att på det här sättet manifestera det kunnande och den bredd som bryggerierna i Norrland har, säger Tommy Abrahamsson.
Ett av de deltagande bryggerierna var Pite Bryggeri.
– Det var riktigt bra med mycket folk. Det var rätt publik som frågade mycket. För oss var det här första mässan. Eftersom vi är ett litet bryggeri, bara jag och min fru Jeanette, var det här en lagom mässa för oss med rätt publik och storlek där vi passade in, säger Jörgen Bergstedt, Pite Bryggeri.