Reklam365 blir Norrbottens nya mediehus

Luleå Luleåföretaget Reklam365 har nyanställt flera medarbetare och skapar en egen produktionsavdelning för media för att lansera sig som Norrbottens nutida mediehus.

-Annonsörerna har genom åren blivit vana att få denna helhetsservice av sina tidigare medialeverantörer, på den tiden då huvudfokus var printannonsering. Nu är det andra tider och vi måste därför ta steget fullt ut med egen mediaproduktion för att kunden ska få bästa service och utfall av sin marknadsföring, säger Mikael Lindgren, vd Reklam365.

Reklam365 har de senaste åren inlett flera regionala samarbeten med både nationella och internationella medier som är marknadsledande inom mobil, webb, radio och utomhusreklam. 

-Våra kunder vill ha produktioner som är anpassade till våra medier. Allt ifrån Youtube-filmer, mobilbanners till radio. Kunderna vill dessutom att det ska gå snabbt att få ut en synkad kampanj i flera medier. Nu kan vi erbjuda den lösningen. Reklam365 sköter nu allt ifrån medierådgivning, medieplanering, produktion och uppföljning, säger Mats Ohlsson som är chef för den nystartade produktionsavdelningen.

Reklam365 startades 2012 och har sedan starten haft en kraftig tillväxt. Företaget producerar annonser, är mediarådgivare och säljer reklam i radio, i mobilen och på webben, samt inomhus och utomhus, i gallerior och på flygplatser.

Bland uppdragsgivarna finns Aftonbladets mobil, Schibsteds Omni, tv.nu, Klart, Youtube, United Screens, NRJ, Mix Megapol, Digital Display, Swedavia och Affärer i norr.