Polarbröd väljer Perfect Fools
Polarbröd gjorde sitt val efter en genomförd pitch med flera byråer.
– Vi behöver en lyhörd, kreativ partner med bred kompetens inom det nya kommunikationslandskapet. Perfect Fools visade sådana styrkor och presenterade förslag på innovativa lösningar och kanalval som kändes rätt för oss, säger Anna Borgeryd, chefsstrateg på Polarbrödsgruppen, i ett pressmeddelande.
Det första steget i samarbetet är att ta fram ett nytt kommunikationskoncept som inkluderar Polarbröds hållbarhetsarbete. De första resultaten beräknas bli synliga under inledningen av 2018.
– Vi är otroligt stolta över att få möjlighet att arbeta med ett av Sveriges mest välkända och omtyckta livsmedelsföretag. I ett ganska traditionellt FMCG-segment har Polarbröd modet att välja en icke traditionell byrå. Deras engagemang inom inte minst hållbarhetsfrågorna inspirerar oss, säger Ann Ystén, vd på Perfect Fools.
Fotnot: FMCG är förkortning för Fast moving consumer goods. Vilket avser produkter som säljs snabbt och till relativt låga kostnader.