Kalix Tele24 breddar verksamheten

Kalix Kalix Tele24 har länge varit förknippade med telefonisttjänster. Nu breddar man utbudet av tjänster inom kundtjänst, vilket innebär nya uppdrag och arbetsuppgifter för medarbetarna.

Kalix Tele24 firar 25 år och kan summera en händelserik tid inom telekombranschen. De har den senaste tiden sett ett ökat fokus på kundservice och breddar därmed sitt tjänsteutbud.

Tanken är att de bland annat ska sköta bokningar, ta emot felanmälningar, produktförfrågningar med mera via telefon, mejl och chatt. Syftet är att hjälpa till att förkorta svarstiderna och ge bättre service till kundens kunder.

– Men vi kommer inte att ta bort möjligheten att ringa genom oss utan vi vill helt enkelt ge våra kunder lite mer samt att vi förenklar deras arbete. Det är inte så roligt när man måste vänta flera veckor på att få svar på ett mail, säger Roland Pihlström, vd.

Kalix Tele24 har huvudkontoret i Kalix och kontor i Stockholm och Haparanda. De senaste fem åren har man satsat mycket på att följa med i den tekniska utvecklingen via olika partnerskap.

– Vi har ungefär 150 medarbetare och det antalet har varit ganska konstant de senaste åren. Det enda som ibland kan vara lite knepigt är att hitta specialistkompetens till våra kontor i Kalix och Haparanda, men det brukar alltid lösa sig.

Roland Pihlström berättar att man nu har lagt grunden för de kommande åren i en femårsplan där kundtjänstuppdrag får en mer framträdande roll.

– Det här är framtiden för oss, vi kommer att göra mer än att bara svara och koppla. Det kommer att ske en stor utveckling de närmsta åren. Vi har ett extremt starkt varumärke och vi tror på det här.