Grohe väljer Vinter för kommunikation

Stockholm/Luleå Grohe, som bland annat tillverkar kranar till kök och badrum, anlitar kommunikationsbyrån Vinter när expansionstakten i Sverige ökar.

Vinter ska hantera marknadsföring för Grohe, med traditionell reklam, PR och sociala medier.

- Vi har en utmaning att parallellt bygga vårt varumärke starkare och samtidigt lansera nya produkter som är innovativa och banbrytande rent tekniskt. För att klara det behöver vi sammanhållet jobba med PR, content, sociala medier och traditionell marknadsföring. Och därför valde vi Vinter. Vinter kan erbjuda en bra helhetslösning och visar via sina kundcase att man kan leverera bra action i alla kanaler som verkligen ger effekt, säger Caroline Holmgren, marketing manager Sweden för Grohe.

Ronny Olovsson, partner och PR-strateg på Vinter kommenterar:

- Vi älskar kommunikativa utmaningar och kunder som vill förändra och förflytta sitt varumärke. Här finns det en stark vilja och starka innovationer i grunden och det gör uppdraget väldigt spännande. Vi är väldigt tacksamma för att vi fått förtroendet, säger han.