Ronny Olovsson

Ronny Olovsson är nöjd med årets NMW men vill ha mer kultur till nästa år. Foto: Lennart Håkansson

NMW vill få med mer kultur till nästa år

Luleå Efter den tredje upplagan av Norrbotten Media Week summerar en av initiativtagarna, Ronny Olovsson den gångna veckan.

- Vi har lyckats få med aktuella teman som Me Too och fake news, det är så vi ska arbeta, säger Ronny Olovsson.

Den gångna veckan har varit en omfattande blandning av stort och smått, från smala ämnen till Isabella Löwengrip som fyllde stora salen i Kulturens hus. Mingelmiddagen i tordags var fullbokad och målet är att locka så många till Luleå, även från andra delar av landet, så att NMW blir en mötesplats för de så kallade kreativa näringarna.

- Det känns som att vi för varje år jackar upp det ett snäpp till. Men vi måste ha tålamod, sånt här sker inte så snabbt, säger Ronny Olovsson.

En sak som arrangörerna vill inför framtiden är att få med kulturbranschen i större utsträckning.

- Vi som arrangerar det här är från kommunikationsbranschen och media. Vi vill få med kulturen ännu mer. Målet är att till 2019 få med det bättre, säger Ronny Olovsson.

NMW arrangeras av kommunikationsbyråer i Luleå och Piteå. Region Norrbotten och kommunerna Luleå, Piteå och Boden har gått in med ekonomiska garantier. Evenemanget är finansiellt garanterat ett år till.

Annons
Koneo -worklife -620x 320
Annons
hotell