Meramedia Akademi

Therese Brun, kommunikationsstrateg, och Johanna Grimståhl, vd på Meramedia. Foto: Meramedia

Meramedia skapar företagsutbildningar

Luleå Kommunikationsföretaget Meramedia lanserar i höst en ny satsning: företagsutbildningar där medarbetarna ska dela med sig av sin kunskap inom kommunikation.

– Vi tror att det finns en stor efterfrågan från människor som arbetar med kommunikation på marknadsavdelningar och liknande att kunna lära sig mer på hemmaplan. Vi blir ofta anlitade att föreläsa för olika organisationer, och på det här viset kan fler få tillgång till våra kunskaper, säger Johanna Grimståhl vd på Meramedia.

Meramedia Akademi vänder sig till till företagare i regionen som vill känna sig tryggare i sin yrkesroll.

Under hösten kommer tre utbildningar på olika nivåer arrangeras i Meramedias egen studio: varumärkesstrategi, introduktion till sociala medier och performance marketing. Under heldagsutbildningarna varvas teori med praktiska övningar.

Enligt Therese Brun, kommunikationsstrateg på Meramedia, vill man vara med och bidra till att utveckla regionen. 

– Självklart kan man behöva hämta inspiration utifrån ibland, men vi behöver definitivt bli bättre på att ta vara på den kunskap som finns lokalt. Meramedia Akademi är vårt bidrag på den fronten, säger Therese Brun.

Annons
Koneo -worklife -620x 320
Annons
Konferens