Max utses till bästa varumärkesbyggare
Max vann den kategorin i Sveriges största PR-tävling, Spinn, och fick ta emot priset på Berns i Stockholm.
Max var nominerad i tre kategorier: Årets integrerade kampanj, Årets varumärkesbyggare och Årets kund. Max fick guld i kategorin Årets varumärkesbyggare för kampanjen Sveriges godaste burgarkedja.
Juryns motivering löd: ”Vilket 50 årskalas! På festmenyn stod bland annat klimatburgare, en helgrön restaurang, en pr-kock och en retrorestaurang. Grattis, säger juryn.”
– Det här är fantastiskt roligt. Max har fyllt 50 år och vi firade stort i Gällivare och hela Sverige tidigare i år. Men framförallt är vi väldigt glada över att vi får ta emot det här fina och ärofyllda priset för vårt långa och idoga varumärkesarbete utifrån våra kärnvärden. Stort tack till alla som har gjort det möjligt, sade Marita Wengelin, PR-chef på Max, när hon tillsammans med kollegor och PR-byrån JMW Golin tog emot utmärkelsen.
Arrangör av Spinn är Precis, en branschförening för konsultföretag specialiserade på rådgivning och implementering inom Public Relations, PR.