First Camp satsar på företagskunder

Luleå First Camp, som bland annat driver Arcus-campingen i Luleå, växlar nu upp och satsar på företagskunder.

- Målet är 50 procent non tourism-bokningar, säger First Camps försäljningschef Gustaf Söderbaum till nyhetssajten Besöksliv.

Genom ett samarbete med bokningsföretaget Avisita vill man få fler företag att välja camping och stugbyar framför hotell.

Man började i fjol när man satte företagsboende i ett eget varumärke med Smart Stay.

- Efter att vi har börjar prata Smart Stay och företagskunderna har fått andra kopplingar till camping har vi fått ett otroligt gensvar, säger Gustaf Söderbaum till Besöksliv.

Sedan First Camp lanserade Smart Stay som företagskoncept 2017 har bokningarna från företag ökat med 45 procent, från en redan hög nivå på 20 procent av den totala logiintäkten.

Man lanserar det som ett perfekt boende om man ska jobba: man kan parkera utanför stugan och jobba i lugn och ro.