Thomas Folkesson

Thomas Folkesson, kommunikationschef LF Norrbotten.

Formsmedjan får uppdrag åt Länsförsäkringar

Boden Kommunkationsbyrån Formsmedjan i Boden får i uppdrag att vara strategisk partner till och arbeta med kommunikation och marknadsföring åt Länsförsäkringar Norrbotten. 

—  Vi har sökt efter en långsiktig samarbetspartner som delar vår syn på kollektivet och framtiden. I Formsmedjan ser vi en kommunikationsbyrå som utöver strategier och produktion kommer bidra till vår affärsutveckling på sälj och marknad, säger Thomas Folkesson, kommunikationschef vid LF Norrbotten.

LF Norrbotten, grundat 1848, är ett ömsesidigt lokalt försäkringsbolag. Det betyder att det är kunderna i Norrbotten som äger bolaget och att det överskott som bolaget skapar återförs till ägarna i form av sänkta premier, förbättrade villkor eller utökad service. 

—  Det känns fantastiskt att få förtroendet att bidra till ett så anrikt företags resa mot framtiden. Man har så många produkt- och kundfördelar att arbeta med och det ska bli riktigt spännande att få synliggöra dem för de norrbottningar som inte upptäckt Länsförsäkringars lokala fördelar. Det kommer handla mer om transparens och ärlighet än glättade förpackningar, säger Palle Andersson, vd på Formsmedjan. 

Samarbetet löper tills vidare.

Annons