NMW fortsätter med ändrat upplägg

Luleå Femte upplagan av Norrbotten Media Week fokuserar på en dag och en speciell målgrupp. 

I februari genomförs NMW för femte gången. I Luleå fokuserar man på en dag med begränsat antal deltagare, och man vänder sig i första hand till professionella gäster.

- Vi kommer att kunna erbjuda en verklig heldag med utbildning, inspiration och en fantastiskt kul fest. Lite ett Luleå Business Awards Light. Det blir bubbel, musik och härlig middag med vår nya restauratör Still. Och, nytt för i år, vi har i år maximerat antalet biljetter till 250. Och de kommer ta slut. Som mest har NMW lockat cirka 1200 besökare, säger Fredrika Johansson, ansvarig för Ebeneser där NMW äger rum i Luleå.

En av huvudtalarna blir Carole Cadwalladr.

- Vi är otroligt stolta över att kunna presentera Carole Cadwalladr som keynote. Hon är journalisten på The Guardian som avslöjade Cambridge Analytica-skandalen. Hur Facebook-data utnyttjades för att rigga val. Ett avslöjande som fick Facebooks kurs att rasa med – håll i dig – 1000 miljarder kronor. Det är pengar det också, säger Ronny Olovsson, Vinter, en av arrangörerna av NMW.

Andra talare blir Paul Fleming, Dan Abbott och Ulla-Karin Barrett.

Vid sidan av Luleå kommer det också att vara aktiviteter i Boden och Piteå.