Ronny Olovsson

Ronny Olovsson, Vinter, en av arrangörerna av Norrbotten Media Week. Foto: Lennart Håkansson

Telia går in som sponsor i NMW

Luleå Nästa vecka är det dags för färde upplagan av Norrbotten Media Week, NMW. I år går Telia in som sponsor.

- Nytt för i år är att vi har med oss Telia. Det är glädjande att näringslivet kliver in och tycker att NMW är en intressant plattform och arena, säger Ronny Olovsson, Vinter, en av arrangörerna av medieveckan i Luleå, Piteå och Boden. 

Telia centralt kliver in som sponsor bredvid kommunerna Luleå, Piteå, Boden och Längmanska företagarfonden. Telias innovationschef Magnus Leonhardt är en av huvudtalarna under veckan. 

- Huvudspåret i år är innovation och digitalisering där vi har ett starkt program, säger Ronny Olovsson och ger några exempel på medverkande: Ishtar Touailat, innovationschef på Tieto, den så kallade supertalangen Negin Azimi och Sofie Lindblom, vd för Ideation360. 

Under årets NMW finns också 40 deltagare från Uleåborg.

NMW arrangeras av kommunikationsbyråer i Luleå och Piteå. Region Norrbotten och kommunerna Luleå, Piteå och Boden står för ekonomiska garantier. 

Annons