Vinter lanserar Trocadero som glass

Luleå Reklambyrån Vinter har fått uppdraget att lansera den klassiska läsken Trocadero som glass.

Spendrups lanserar i samarbete med GB den nya glassen Trocadero. Vinter sköter lanseringen vilken sker till stor del i sociala medier, i en kampanj som beräknas ha nått 500.000 människor i organisk räckvidd och genererat 19.000 kommentarer.

- Vi är väldigt glada att Spendrups gett oss detta förtroende och det ska bli spännande att göra en resa tillsammans med dem och de redan hängivna 37.000 Trocaheroes som finns där ute, säger Fredrik Karlsson, varumärkesstrateg på Vinter.

Spendrups producerar norrländska varumärket Trocadero i konkurrens med globala giganter som Coca Cola, Fanta och Pepsi.

- Det vi föll för är att Vinter är en uppstickare, lite som Trocadero, som utmanar dom stora, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.