Josephine Wänelöf

Josephine Wänelöf, platschef för Grit i Luleå. Foto: Jonas Westling

Grit vinner riksavtal med Skandiamäklarna

Luleå Den digitala marknadsföringsbyrån Grit Media har vunnit uppdraget som strategisk mediebyråpartner till Skandiamäklarna. 

- Det känns väldigt kul att välkomna in Skandiamäklarna till Grit, och det är ju alltid litet extrakul med kunder där vi får jobba med helheten. Skandiamäklarna är en kund där vi får visa många av de ben vi har i Grit, allt från mediaplanering och produktion till medieköp, säger Josephine Wänelöf, platschef på Grit i Luleå.

Skandiamäklarna har cirka 100 kontor i Sverige som drivs av franchisetagare. Grit Media har fått i uppdrag att kartlägga de lokala behoven av effektivare kommunikation, arbeta med analys och strategi, produktion och upphandling av media.

- Många av Skandiamäklarnas franchisetagare känner att marknadsföringen tar mer och mer tid. Tid som de hellre ville lägga på sin mäklarverksamhet. Att teckna avtal med Grit Media och låta dem ta hand om all digital marknadsföring har besparat våra franchisetagare tid men framförallt har de fått en bättre och kostnadseffektivare marknadsföring, säger Skandiamäklarnas marknadschef Petra Selenius.

Grit Media har huvudkontoret i Skellefteå och kontor i Luleå, Umeå, Eskilstuna och Stockholm med totalt 33 anställda. Medieföretaget Norran är huvudägare. Verksamheten i Luleå utgjordes tidigare av Reklam365. De övriga kontoren är också uppköpta verksamheter.

- Hela grundidén med Grit och de bolagsfusioner vi genomgått sista året är att vi ska vara en mediabyråpartner som har alla tjänster och all kompetens inhouse. Vi kan hjälpa den lilla kunden med den raka, enkla kampanjen men vi kan också hjälpa det större företaget med framtagandet av en helt ny strategisk marknadsföringsplattform. Avtalet med Skandiamäklarna bekräftar att vi är helt rätt positionerade, säger Josephine Wänelöf.

Annons