Bonza Co lanserar e-handel och eget märke

Luleå Hanna Lidfors och Sara Björnfot startade designbyrån Bonza Co för ett år sedan. Nu lanserar de egen e-handel och ett eget klädmärke.

De satsar på streetwear och siktar på en internationell marknad.

- Vi vill vara med och bredda utbudet av streetwear. Många streetmärken är väldigt nischade. Vi såg chansen att skapa ett varumärke som kan nå en bredare målgrupp. Med stor passion har vi tagit fram en kollektion som vi är stolta över att lansera, säger Sara Björnfot.

Idén växte fram under resor i Australien. Med Bonza Co vill de skapa en mix av den australiensiska avslappnade kulturen och den mer stilrena svenska designen. Den första kollektionen "Be Brave" består av hoodies, t-shirts och accessoarer.

- Vi börjar med att lansera e-handeln i Sverige, med målet att satsa internationellt under 2021. Vårt varumärke har redan skapat stort intresse i Australien, säger Hanna Lidfors.

Bonza Co grundades 2019 och har idag kunder över hela världen. Företaget fortsätter att erbjuda tjänster inom grafisk kommunikation och webbdesign. Ordet Bonza är australiensisk slang som betyder ungefär "awesome" eller på svenska "grymt bra".