Max förstärker för internationell satsning

Luleå Maria Ziv har rekryterats till en ny tjänst som ska leda Max expansion på internationella marknader.

Det är en ny tjänst som marknadsdirektör, Group CMO som inrättats.

- Vi är stolta över att välkomna Maria Ziv till Max. Maria har en internationell och strategisk erfarenhet som stärker oss för att klara våra ambitiösa tillväxtmål. Hon har erfarenhet av att driva komplexa varumärkesportföljer och en tydlig värdegrund som kommer att matcha Max unika kultur på ett bra sätt, säger Richard Bergfors, koncernchef och vd på Max.

Maria Ziv har lång erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring och kommunikation från bland annat Apple, Visit Sweden och Oriflame. Nu arbetar hon som marknadsdirektör för de nordiska länderna och Baltikum på If Skadeförsäkringar.

- Jag ser speciellt fram emot att få använda min internationella erfarenhet av att lyfta det svenska som en styrka i Max varumärkesarbete och internationella expansion, säger Maria Ziv. 

- Max kommer att växa snabbt i Polen, vi öppnar cirka tio restauranger bara i år, och vi fortsätter med en stabil expansionstakt i Sverige, Norge och även Danmark. I Sverige är vi ett välkänt och väl ansett varumärke, men vi vill öka vår kännedom och stärka vår position på andra marknader. Det arbetet rustar vi för med den nya rollen och med Marias kompetens, säger Richard Bergfors.