Tieto Evrys kundtjänst i topp

Kalix I en tävling om Sveriges bästa kundtjänst kom Tieto Evry i Kalix på andra plats. (Uppdaterad)

- Det här resultatet visar hur omsorgsfullt vårt team i Kalix tar vara på de över 10.000 kundförfrågningar det hanterar varje månad och vi är mycket stolta över vad de har åstadkommit, säger Olof Dedering, vice ordförande för kreditlösningar och service på Tieto Evry.

Det är undersökningsplattformen Brilliant Future som arrangerar tävlingen Brilliant Awards om den bästa kundtjänsten i Sverige. I tävlingen deltar över 130 företag och underlaget utgörs av 3 miljoner kundenkäter.

- Vi är väldigt stolta över detta pris, skriver Jenny Grahn, chef för kundtjänsten på Tieto Evry i Kalix, i ett mejl till Affärer i norr.

Etta i tävlingen kom Seven Day Bank, tvåa Tieto Evry i Kalix och trea Qliro. Tieto Evry i Kalix hette förut Emric Operations.

Brilliant tillhör Wise Group och är ett av de större undersökningsföretagen när det gäller undersökningar bland kunder och anställda.