Skylite får nytt uppdrag av Luleå kommun

Luleå Luleåföretaget Skylite och Luleå kommun har tecknat ett nytt stort avtal värt cirka 15 miljoner kronor som löper i fyra år. Företaget behöver rekrytera mer personal för uppdraget.

Avtalet omfattar Luleå kommuns alla inköp av AV-produkter och tjänster (audio/video).

Kommunen är i stort behov av att förnya den tekniska utrustningen i sina konferensrum, klassrum och gemensamhetsytor. Man vill ha moderna, fungerande och användarvänliga tekniklösningar. Kommunen räknar också med att effektiva digitala möten kommer att efterfrågas mer framöver, för att minska resandet och göra Luleå kommun "grönare".

- Vi är såklart stolta över att ha rott iland detta, och det är extra roligt att vi och kommunen har en samstämmig syn på hur vi ska leverera enhetliga och lättanvända mötesrumslösningar åt dem. Det blir dessutom en rivstart med 24 rum som ska installeras redan nu i sommar, säger Magnus Gustafsson, kundansvarig projektledare på Skylite Connect AB.

Skylite Connect är Skylites dotterbolag som arbetar med audiovisuella produkter och tjänster, så som försäljning och installation av digitala mötesplatser för Skype, Teams, Zoom och liknande tjänster. Företaget har sålt och installerat storbildsskärmar och större ljudanläggningar för både inom- och utomhusbruk, åt bland annat Gälve kommun, Kungliga tekniska högskolan i Stockholm och senast åt Luleå kommuns anläggning i Kulturens hus.

-  Fantastiskt! Först fick vi affären på Kulturens Hus som ska installeras inom kort och nu väljer Luleå Kommun oss som partner för deras totala AV-leverans. Än en gång visar vi att den lilla lokala leverantören kan vinna denna typ av stora anbud i nationell konkurrens. Redan innan detta avtal så har vi behövt rekrytera mer personal, och detta kommer såklart att öka behovet än mer, säger Mattias Lindström, vd på Skylite Connect.