Heedmark Pris

Mattias Heikki får exponeringspriset av Heedmarks Axel Malmström

Mattias Heikki får Heedmarks exponeringspris

Kiruna Mattias Heikki och Kiruna IF har fått kommunikationsbyrån Heedmarks exponeringspris.

Reklam- och kommunikationsbyrån Heedmark, med kontor i Kiruna och Stockholm, delar ut ett exponeringspris, som ska gå till den person som under det senaste året bidragit mest till exponeringen av Kiruna som stad och varumärke.

– Bilden av Kiruna sprids i slutänden av människor. Det kan vara personer som jobbar på stora bolag, arbetar ideellt i föreningar, är aktiva på sociala medier eller på något annat sätt sprider budskapet om Kiruna. De människorna vill vi lyfta fram genom Heedmarks Exponeringspris, säger Axel Malmström på Heedmark.

När priset nu delas ut för första gången går det till Matti Heikki och Kiruna IF. I tre år har Matti Heikki haft i uppdrag av Kiruna IF att se till att så många som möjligt får kännedom om klubbens verksamhet. Han har arbetat med klubbens hemsida och i sociala medier.

Resultatet av arbetet i sociala medier är mätbart. I en genomgång på hockeysajten div1hockey.com visar att KIF är Sveriges tredje populäraste hockeyettanklubb på sociala medier. Bara Hammarby och Troja/Ljungby har fler följare.

Mattias Heikki har valt att vidareskänka prispengarna på 5.000 kronor till Kiruna IF, som har 350 aktiva hockeyspelare, både tjejer och killar, från fem år upp till dam- och herrlag.

Mattias Heikki arbetar som arbetsledare, webbredaktör, reporter och livekommentator på nyhetskoncernen NTM i Norrköping. Han har tidigare arbetat för Norrbottens Kurirens lokalredaktion, innan han för 20 år sedan flyttade söderut.

– Kiruna kommer alltid att vara mitt hem och jag bryr mig väldigt mycket om staden. Jag har mycket att tacka Kiruna för. Kan jag ge tillbaka något till Kirunaborna genom att hjälpa en sådan fin förening som Kiruna IF så gör jag gärna det, säger Mattias Heikki.

Annons