Fyndiq väljer Reclaimit för sin kundtjänst

Piteå Marknadsplatsen Fyndiq, med 700 handlare knutna till sig, väljer Piteåföretaget Reclaimit för att automatisera sin kundtjänst.

Fyndiq vill ge handlarna egen kontroll med automatiserade flöden, så att de smidigt kan lösa sin egen kundtjänsthantering och därmed säkra att slutkunden bli nöjd. Fyndiqs kunder beställer ofta flera saker i samma köp och får sina varor direkt från tre-fyra handlare samtidigt, vilket gör både köp och returer komplicerade.

– Vi fastnade för Reclaimits engagemang, affärsförståelse och tekniska kompetens. De förstår mekanismerna inom marketplace och kan hantera samtida återköp från olika handlare. Reclaimits lösning blir en katalysator för att vi ska kunna leverera en bättre kundtjänst där handlarna får större kontroll över slutkundens status, säger Dennis Bolin, operativ chef på Fyndiq.

Den nya kundtjänsthanteringen sjösätts nu i coronatider genom videomöten.

– Vi har alltid varit väl rustade att hålla affärsmöten online och våra kunder har samma mindset. Vår roll är att omvandla fel köp till rätt upplevelse så att konsumenten kommer tillbaka och handlar igen. För oss är det business as usual just nu och det är viktigt för både oss och våra kunder att Sverige inte stannar av utan att man fortsätter investera, säger Mats Andersson, ansvarig för affärsutveckling på Reclaimit.

Reclaimit hanterar och förenklar service, kundärenden, returer och reklamationer åt butiker och webbutiker.

För några veckor sedan implementerade Reclaimit i samarbete med Postnord en QR-kod som avskaffar returfraktsedeln och möjliggör att konsumenten istället kan skriva ut denna direkt hos ombudet, för att förenkla returprocessen och därmed hela köpupplevelsen.