Caroline Pettersson ny marknadschef på Max

Luleå Caroline Pettersson blir ny försäljnings- och marknadschef för Sverige och Norge, en nyinrättad tjänst på Max.

Den nya tjänsten är en del i Max tillväxtstrategi.

Caroline Pettersson kommer närmast från tjänsten som sortimentschef på Apoteket, där hon hade det strategiska ansvaret för sortiment, prissättning, leverantörer och kampanjer. Hon har tidigare haft uppdrag som managementkonsult, prisansvarig, sortimentsanalytiker och produktchef.

- Caroline Pettersson kommer med en fantastisk erfarenhet med sig in i Max och det är med stor glädje jag hälsar henne välkommen till oss. Caroline adderar en viktig pusselbit för att utveckla vår sälj- och produktmix, säger Maria Ziv, marknadsdirektör på Max Burgers.

Rollen som försäljnings- och marknadschef för Sverige/Norge ingår i Max ledning för Sverige och Norge och marknadsavdelningens ledningsgrupp. Caroline Pettersson ansvarar för att försäljningsmål nås och har även ansvar för Max samarbeten inom dagligvaruhandeln.

Max öppnar fler restauranger på samtliga marknader. I Sverige räknar kedjan med ytterligare ett 60-tal restauranger och inom de närmaste två åren kommer antalet Max-restauranger i Norge att fördubblas.