Atea skyltar Swedavias flygplatser
Totalt handlar det om upp till 2 000 digitala skyltar till Swedavias tio flygplatser. Skyltarna kommer att visa trafikinformation, bagagehantering och reklam.
Avtalet löper under tre år med möjlighet till förlängning i totalt ytterligare två år. Under de första tre åren uppskattas värdet på affären till 28 miljoner kronor.
– Vårt samarbete med Swedavia är en betydelsefull affär där vi är med och utvecklar flygplatser till moderna och attraktiva mötesplatser, säger Fredrik Ringström, regional affärsområdeschef, Atea Sverige.
– Digital skyltning har en otrolig potential. Vi kan stödja affärs- och hotellkedjor, men även offentlig verksamhet som sjukvård och skolor, med information och budskap genom digital skyltning, säger Fredrik Ringström.
Swedavia äger och driver flygplatser förutom i Luleå och Kiruna, i Arlanda, Bromma, Landvetter, Malmö, Umeå, Åre, Visby och Ronneby. På de tio flygplatserna passerar varje år närmare 34 miljoner passagerare.