Intime avtalar med Ingo och Stjärnurmakarna

Marina Lahti, kundsupport och administration, Lars Nordström, vd och Josefine Åhl, ansvarig för sälj- och marknadskommunikation på Intime. Foto: Anna Holmberg

Intime tecknar avtal med Stjärnurmakarna och Ingo

Luleå Intime fortsätter att locka till sig nya kunder med sina mobiltjänster. Sedan starten 2003 har Intime haft en årlig tillväxt på 20 procent. Företaget har kunder över hela Sverige och har nu tecknat avtal med bland annat bensinstationskedjan Ingo, Stjärnurmakarna och Region Halland.

Intime hjälper företag att kommunicera med sina kunder via mobiltelefoner med påminnelser, leveransaviseringar och kampanjerbjudanden.  

– 2002 var jag hos Tandlaget och min tandläkare frågade mig om jag kunde göra en SMS-påminnelse till patienterna eftersom det var många som glömde bort sina bokade tider. Jag fick hjälp av en konsultfirma och bara några månader sedan hade jag en fungerande SMS-tjänst, säger Lars Nordström, vd och grundare.

Idag är Intime ett företag med stark tillväxt och tre anställda, men det var inte alla som trodde på hans idé. Från 2003 och fram till 2009 gick ekonomin precis runt, men hundåren betalade sig.

– Första året hade vi 14 kunder och idag har vi 800 som använder våra tjänster. Det känns jätteskönt, som en revansch. De som fanns med från början är fortfarande våra kunder, säger Lars Nordström.

Josefine Åhl har arbetat med sälj- och marknadskommunikation på Intime sedan början av 2016. Innan hon sökte tjänsten gjorde hon en rejäl research och såg stor potential i bolaget. 

– Vi har väldigt trogna kunder som litar på oss. Om de behöver hjälp så skriver vi deras texter och lägger även fram en plan för hur de bäst ska nå ut med sitt budskap. Jag trivs jättebra och det händer saker hela tiden. Vi är dessutom ett väldigt bra team.

Lars Nordström berättar att de ser en stark ökning av SMS för kunddialog och marknadsföring. Deras användare har upptäckt att kampanjerbjudanden med SMS är extremt träffsäkert och kostnadseffektivt.

–  Vi har börjat göra kampanjsidor, det vill säga mobilanpassade webbsidor som visar erbjudanden med stillbilder, video, text och ljud. Det går även att lägga till ett svarsformulär. Vi ser en stark tillväxt för våra tjänster på marknaden, men vi är inga uppfinnare utan vi tar fram produkter utifrån kundernas önskemål.

 

Annons