Tromb breddar och nyanställer

Lars Huring, digital affärsutvecklare och interaktionsdesigner, Anders Hallberg, vd, Ella Jonsson, digital affärsutvecklare och varumärkesstrateg. Foto: Anders Englund

Tromb breddar och nyanställer

Piteå It-företaget Tromb, som arbetar med digital affärsutveckling, breddar kompetensen och nyanställer fyra medarbetare.

Genom satsningen skaffar sig Tromb ökad kompetens inom kommunikation, design och varumärkesutveckling. 

–Tromb fortsätter expandera. Nu får vi möjlighet att korsbefrukta vår kompetens inom det digitala området där vi har fortsatt fokus på IT och teknik, till att även omfatta strategisk varumärkesutveckling, design och kommunikation. Vi blir bättre på användarupplevelse. För både interna system och webbsidor blir design och varumärke viktiga delar av den digitala affärsutvecklingen, säger Anders Hallberg, vd på Tromb. 

Bland de nya rekryteringarna finns Ella Jonsson och Lars Huring, båda lämnar sina nuvarande jobb på kommunikationsbyrån Helikopter. Maria Ekman, ursprungligen från Piteå, digital affärsutvecklare, som närmast kommer från Aller Media, anställs vid Trombs kontor i Stockholm. Åsa Gustavsson, som arbetat på bland annat Metria, anställs i Luleå.

En del i företagets satsning är att man erbjuder kunderna en så kallad innovationssprint. Ett format för utvecklingsarbete som Google tagit fram. 

- Det innebär att man tillsammans med kunden under fem dagar arbetar fram konkreta förslag på affärsutveckling. Vi tar det till Norrbotten och Västerbotten när vi sparkar igång innovationssprinten nu i augusti, säger Anders Hallberg.

Tromb har kontor i Piteå, Luleå, Skellefteå och Stockholm. I början av året köpte Tromb digitalbyrån DL2 i Stockholm. Företaget har totalt 42 anställda.

Annons
Kontex -620x 320-Standard
Annons
Koneo -worklife -380x 512