Reklam365 blir störst på utomhusreklam
-Det som främst efterfrågas av våra kunder är den digitala utomhusreklamen. I takt med att printkanalerna tappar i relevans finns ett uppdämt behov av renodlade räckviddskanaler. Utomhusreklamen är det sista riktiga räckviddsmediet. Därför är vi glada att kunna erbjuda våra kunder ett bredare utbud, säger Reklam365:s vd Mats Ohlsson.
I dag har Reklam365 14 digitala utomhusskyltar i Norrbotten. Nu tillkommer de 40 skyltar i Norrbotten och Västerbotten som ingår i Digital Posters nät. Affären görs via Reklam365:s ägarbolag Grit Media i Skellefteå.
Utomhusreklamen ökar årligen med över 15 procent, endast slagen av reklam på Internet, enligt oberoende mätningar gjorda av Institutet för reklam- och mediestatistik, IRM.
Reklam365 har de senaste åren breddat sig och erbjuder nu strategisk medieplanering, Google Adwords, annonsering på Facebook, programmatiska annonsköp, Youtube-reklam, radioreklam, utomhusreklam, exponering på flygplatser, och all produktion kopplad till marknadsföringen.