Helikopter och Tromb ökar samarbetet

Luleå/Piteå Tromb köper resterande delen av webbyrån Helikopter Social Generation. Samtidigt ska Helikopter Brand Design och Tromb samarbeta närmare.

Tromb, som är specialiserat mot digital affärsutveckling, köpte i höstas en delägarpost i webbyrån Helikopter Social Generation. Övriga delägare var vid det tillfället webbyråns vd Peter Eklöf och strategiska designbyrån Helikopter Brand Design.

Nu har Tromb enligt ett pressmeddelande köpt samtliga aktier i Helikopter Social Generation.

– Genom affären där Tromb köper vår andel av webbyrån Helikopter Social Generation renodlar vi de två bolagens roller och kompetenser. En viktig förberedelse för ett närmare samarbete, säger Mats Långström, vd, Helikopter Brand Design.

Helikopter Brand Design har kontor i Luleå, Piteå, Skellefteå och Falun. Tromb har kontor i Luleå, Piteå och Stockholm.

–Att omvärlden och det digitala landskapet förändras i hög takt är ingen nyhet. Alla branscher har i dag behov att se över sin verksamhet och sina erbjudanden, med fokus på att hitta nya affärsmodeller, erbjudanden och förändra branschlogiken för att matcha nya kundbeteenden och efterfrågan. Vi ser fram emot att jobba med Helikopter Brand Design som nära partner, säger Anders Hallberg, vd, Tromb, i pressmeddelandet.