Grit Media köper två bolag

Luleå Skellefteåföretaget Grit Media, som äger Reklam365 i Luleå, köper de två Umeåföretagen Mediaplanering och Reklamlandslaget.

Förvärven innebär att Grit-koncernen mer än dubblar såväl omsättning som antalet medarbetare. Målet för koncernen är att  kunna ge kunderna en enda kontakt för allt inom kommunikation och marknadsföring.

Det innebär att Grit Media och Reklam365 utökar sitt erbjudande till marknaden i Norrbotten. Reklam365 får tillgång till fler medier, utökad kompetens och en stor produktionsavdelning som specialiserar sig på film, content och webbutveckling. Det blir ett viktigt steg för att nå målet att bli norra Sveriges största fullservicebyrå.

- Det här innebär ett stort lyft för våra kunder i Norrbotten. Vi får utökad kompetens inom sociala medier och sökmotormarknadsföring. Framförallt får vi en hel armé med duktiga copywriters, filmare, strateger, webbutvecklare och formgivare. Det är ett område där vi på grund av tidsbrist har tvingats tacka nej till många uppdrag det senaste året, säger Reklam365:s vd Mats Ohlsson.

Reklam365 samarbetar med Affärer i norr om annonsförsäljning. Grit Media ägs av Norrankoncernen i Skellefteå.

Grit Media koncernen