Formsmedjan blir digital partner till Svensk basket

Boden Bodenföretaget Formsmedjan blir ny officiell partner till basketlandslagen och Svenska Basketbollförbundet.

Formsmedjan ska ta fram en ny  webbplattform för basketlandslagen och dela ut ett nyinstiftat kommunikationspris. Man ska också delta i arbetet med att utveckla den digitala kommunikationen hos landets basketföreningar.

– Vi befinner oss just nu i ett läge där intresset för svensk basket ökar. Det gäller både för SBBF:s breddverksamhet och våra landslagstjärnor. Vi är en sport som binder samman det nya Sverige med det gamla, med världens bästa underhållning som verktyg. För att vi ska nå våra högt ställda mål kopplat till både intresse och utövare framgent så väljer vi nu att satsa på en gemensam webbplattform för våra basketlandslag, säger Johannes Wohlert, marknads- och kommunikationsansvarig på Svenska Basketbollförbundet, SBBF.

– Vi är ju basketfans på kontoret och involverade på olika sätt i basket redan i dag. Vi ser, är engagerade och stöttar basketen, både som privatpersoner och som företag. För oss är det en ära och ett påtagligt ansvar att få kombinera vårt basketintresse med vår profession. Vi vill vara med och utveckla Basketsveriges digitala kommunikation, säger Palle Andersson, vd på Formsmedjan.