Morgan Jensen ny mediachef på Max

Luleå Morgan Jensen blir ny mediachef på Max Burgers.

Han kommer närmast från Tre Kronor Media där han varit chef för digital marknadsföring.

– Morgans kompetens inom media, i synnerhet digitalt, och hans analytiska styrka blir en stor tillgång till att Sveriges godaste burgare också är de mest synliga och tillgängliga burgarna i digitala marknadsförings- och köpkanaler. Vår försäljning blir mer och mer digital och vår kommunikation knyts närmare köpögonblicket. Morgan kommer att vara en nyckelperson för oss i den resan, säger Tobias Karlsson, marknadschef på Max.

I tjänsten som mediachef ingår ansvar för Max medieköp, samarbeten och utveckling av marknadsföring. Morgan Jensen blir en del av marknadsavdelningen och ska sitta på Max filialkontor i Stockholm. 

– Att vara med och bidra till Max fortsatta utveckling med nya och innovativa medielösningar är så klart extra spännande. Max ligger i framkant på många områden, inte minst som pionjärer inom miljö och hållbarhet. Min roll är att se till att Max har ett pionjärskap vad gäller köp av media och samarbeten, säger Morgan Jensen.

Han börjar den 10 juni.