Nolia Beer

Sussi Wikström, projektledare för Nolia Beer.

App ska bedöma öl på Nolia Beer

Luleå Den 18 maj hålls ölmässan Nolia Beer i Coop Arena i Luleå. En av nyheterna är en app där besökarna kan betygsätta ölsorterna på mässan.

– Genom att använda appen Untappd kommer vi att kunna presentera besökarnas omdömen om de ölsorter som finns på plats, säger Sussi Wikström, projektledare för Nolia Beer.

Intresset för Nolia Beer i Luleå och de cirka 40-talet företag som deltar är stort, enligt Sussi Wikström. 

I samband med mässan ska det hållas ett möte inom ramen för Bothnia-Atlantica projektet ”Bothnia Business Innovation”. I projektet samarbetar mikrobryggerier i Västerbotten och Österbotten kring att utveckla tillverkningsprocessen, produkterna, marknadsföringen, logistiken och affärsverksamheten.

– Under mötet i Luleå kommer vi att diskutera lanseringen av vårt gemensamma varumärke som kommer att lanseras på Nolia Beer i Umeå 18-19 oktober. Bakom varumärket står tolv bryggerier, sex från Västerbotten och lika många från Österbotten, säger Tom Lillhonga projektledare i Bothnia Business Innovation för den del som yrkeshögskolan Novia i Vasa, Finland bidrar med.

Annons