App ska bedöma öl på Nolia Beer
– Genom att använda appen Untappd kommer vi att kunna presentera besökarnas omdömen om de ölsorter som finns på plats, säger Sussi Wikström, projektledare för Nolia Beer.
Intresset för Nolia Beer i Luleå och de cirka 40-talet företag som deltar är stort, enligt Sussi Wikström.
I samband med mässan ska det hållas ett möte inom ramen för Bothnia-Atlantica projektet ”Bothnia Business Innovation”. I projektet samarbetar mikrobryggerier i Västerbotten och Österbotten kring att utveckla tillverkningsprocessen, produkterna, marknadsföringen, logistiken och affärsverksamheten.
– Under mötet i Luleå kommer vi att diskutera lanseringen av vårt gemensamma varumärke som kommer att lanseras på Nolia Beer i Umeå 18-19 oktober. Bakom varumärket står tolv bryggerier, sex från Västerbotten och lika många från Österbotten, säger Tom Lillhonga projektledare i Bothnia Business Innovation för den del som yrkeshögskolan Novia i Vasa, Finland bidrar med.