First Camp vill växa genom digital storsatsning

Luleå Campingkedjan First Camp, som bland annat driver Arcus-campingen i Luleå, lanserar en ny onlinefunktion, Lågpriskalendern, som ska guida kunderna till låga priser och styra dem till fler campingar inom den egna kedjan.

Just nu finns kalendern, där camping- och stuggäster kan se var och när de lägsta priserna finns för hela 2021, tillgänglig på 36 av företagets 44 destinationer i Sverige och Danmark.

– Vi vill visa att det räcker att gå in på vår sajt för att kunna hitta campingar på alla ställen dit man vill resa. Målet är att bygga upp en plattform som visar både de billigaste priserna, men även vilket brett utbud av campingar gästerna kan hitta hos oss, säger Ingela Lundkvist, kommersiell chef på First Camp, till Besöksliv.

First Camp når idag sin viktigaste målgrupp via digitala medier.

– Nästan all vår marknadsföring sker digitalt idag via Google och Facebook. Och vi ser att vi hittar våra gäster. Jag har ju jobbat tidigare inom hotell och charterbranschen, där finns ju redan lågpriskalendrar och nu känns det jättebra att vi kan erbjuda det även inom camping, säger Ingela Lundkvist till Besöksliv.